Przedszkole

Niepubliczne Integracyjne Przedszkole Montessori

  Nasze przedszkole pracuje w oparciu o założenia Pedagogiki Marii Montessori - lekarza - pedagoga, który z początkiem ubiegłego wieku wyszedł na przeciw potrzebom dzieci. Nasza placówka jest założona przez Fundację Casa dei Bambini. Najpierw od roku 2017 funkcjonowała jako odział przyszkolny, a następnie od roku 2020 funkcjonuje jako Niepubliczne Integracyjne Przedszkole Montessori. W przedszkolu są dwie grupy mieszane wiekowo, integracyjne. Każdą grupę prowadzi dwóch nauczycieli wychowania przedszkolnego.  W trakcie pobytu dzieci realizujemy podstawę programową zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, realizowaną z wykorzystaniem form i metod pedagogiki Montessori. Nadzór prowadzi Kuratorium Oświaty i Wydział Edukacji Urzędu Miasta w Krakowie.

Nasze przedszkole mieści się w uroczym miejscu (Cichym Kąciku), bardzo blisko centrum. Mamy wiele zieleni dookoła. Mamy własny ogród z którego dzieci chętnie korzystają przez cały rok.

Nasze przedszkole pracuje codziennie od 7.30 - 17.00.

Plan dnia

7.30 - 10.00 Praca indywidualna oraz w małych grupach z wykorzystaniem materiału Montessori

10.00 - 10.20 Cwiczenia poranne, wspólne zabawy ruchowe, zabawy z piosenkami

10.20 - 10.50 Drugie śniadanie

10.50 - 12.30 Zajęcia zorganizowane przez nauczyciela, rytmika, zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki

12.30 - 13.15 Obiad

13.15 - 14.00 Odpoczynek po obiedzie - zajęcia relaksacyjne, czytanie i oglądanie książek, słuchanie muzyki, gry i zabawy stolikowe

14.00 - 15.00 Praca z materiałem Montessori, zajęcia zorganizowane dla dzieci starszych, zabawy dowolne, zajęcia dodatkowe

15.00 - 15.15 Podwieczorek

15.15 - 17.00 Zabawy dowolne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, praca z materiałem Montessori

 

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Dzieciom udzielana jest bieżąca pomoc psychologiczno-pedagogiczna przez nauczycieli. Każde dziecko w ramach rekrutacji spotyka się z psychologiem. Z początkiem każdego roku szkolnego dzieci objęte są, w zależności od potrzeb, przesiewową diagnozą logopedyczną. W miarę potrzeb prowadzona jest terapia logopedyczna oraz dzieci są kierowane do poradnii psychologiczno-pedagogicznej. W przedszkolu jest prowadzona obserwacja psychologiczna oraz konsultacja psychologa z nauczycielami. W zależności od potrzeb, dzieci kierowane są do dalszej pogłębionej diagnozy w poradnii psychologiczno-pedagogicznej.

Dzieci posiadające orzeczenie o kształceniu specjalnym lub opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka mają prowadzone zajęcia terapeutyczne. Dla każdego dziecka jest przygotowana wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania oraz program terapeutyczny. Ilość zajęć oraz terapie są uzależnione od zaleceń w dokumencie. Mamy psychologa, pedagoga specjalnego, terapeutę pedagogicznego, terapeutę integracji sensorycznej, logopedę.

W ramach dodatkowej odpłatnej terapii nasza poradnia prowadzi zajęcia z: terapii logopedycznej, diagnozy i terapii integracji sensorycznej

 

Podstawa programowa

Zgodnie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego, prawa oświatowego, pedagogiki Montessori, pedagogiki zabawy, dzieci uczestniczą w zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez nauczyciela z kwalifikacjami. Zajęcia dydaktyczne, praca z materiałem Montessori ma na celu rozwój każdego dziecka, zgodnie z jego tempem pracy. Nauczyciel obserwuje ten rozwój i kieruje nim. Proponowane zajęcia aktywizują różne umiejętności dziecka, wpływając na jego rozwój. Odpowiednio przygotowane otoczenie dziecka, obserwacja nauczyciela, współpraca z rodzicami ma na celu harmonijny rozwój dziecka, które będzie gotowe do rozpoczęcia edukacji na etapie szkolnym.

Każde dziecko w ostatnim roku edukacji przedszkolnej (tzw. zerówka) ma przeprowadząną diagnozę gotowości szkolnej  w dwóch etapach. Końcem kwietnia zgodnie z rozporządzeniem, rodzic otrzymuje pisemną informację o gotowości podjęcia edukacji w szkole podstawowej.

Nauczyciele realizują autorksie programy dydaktyczne, które pozwalaja na indywidualny rozwój dziecka oraz inspirują go do poznawania świata. Dzieci poznają różne treści związane z światem przyrody, roślin, zwierząt. Uczą się jak dobać o ten  świat. Dzieci poznają siebie, uczą się swoich emocji, uczą się jak funkcjonować razem w grupie. Nasza praca jest pracą z dzieckiem w grupie przedszkolnej. To inna przestrzeń od tej domowej. Mamy wspólne zasady, reguły, które pozwalają nam razem funcjonować. Dzieci bawią się i pracują w okreslonym rytmie, z poszanowaniem każdej inne osoby. W trackie pracy z dziećmi wykorzystujemy różne metody i środki, by dziecie lepiej mogły poznać o rozumieć świat. Codziennie staramy się wyjść na spacer lub do ogrodu.

Dzieci mają okazję uczestniczyć w różnych warsztatach, wyjściach do muzeum, oglądają spektakle teatralne.

Podczas całego dnia dzieci rozwiją i doskonalą różne sfery: społeczną, emocjonalną, poznawczą, ruchową, samodzielności.

 

Współpraca z Rodzicami

Z początkiem każdego roku szkolnego odbywają się wspólne zabrania grupowe. W każdym semestrze spotykamy się na indywidualne rozmowy z rodzicami, by przedstawić umiejętności dziecka oraz omówić obszar do pracy. Końcem pierwszego semstru, spotykamy się na wspólne zebranie grupowe, by omówić dotychczasowe działania i przedstawić pomysły na kolejny semestr.

Razem z Dziećmi i Rodzicami współprganizujemy różne imprezy:

- podchody z okazji nadejście jesieni,

- andrzejki,

- bożonarodzeniowe warsztaty,

- wiosenno-wielkanocne warsztaty,

- dzień babci i dziadka,

- dzień mamy i taty,

- piknik na zakończenienie roku.

 

Żywienie

Dzieci do przedszkola przynoszą drugie śniadanie (zdrowe przekąski, warzywa, owoce, kanapki) oraz bidon z wodą. Rodzice zamawiają za pomocą aplikacji firmy cateringowej obiad i podwieczorek. Firma cateringowa ForKids w zależności od potrzeb realizuje różne diety. Koszt 16 zł.

 

Zajęcia dodatkowe

W ramach czesnego są realizowane następujące zajęcia:

- rytmika

- gimnastyka korekcyjna

- zajęcia z języka angielskiego

- zajęcia z native speaker

 

Zajęcia dodatkowo płatne:

- taniec - zajęcia odbywają się raz w tygodniu

- robotyka - zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu

- majsterkowanie - zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu - od drugiego semestru

- warsztaty ceramiczne - zajęcia odbywają się raz na miesiąc

 

 

Opłaty

Wysokość czesnego w roku 2023/2024 wynosi 14400 zł. Płatne w ratach miesięcznych 1200zł

Wpisowe 2 400zł

 

Wysokość czesnego w roku szkolnym 2024/2025 wynosi 16800 zł (12x 1400 zł)

Wpisowe 2800 zł

 

Fundusz wycieczkowy - każda grupa w ciągu roku szkolnego bierze udział w dodatkowych zajęciach, warsztatach, wyjściach do teatru, muzeów, wycieczkach. Na poczet tych wyjść ustalany jest fundusz wycieczkowy.

 

Grafik przerw w roku szkolnym 2023/2024

1 XI 2023 - Wszystkich Świętych 

25 XII 2023 - 1I 2024 - Przerwa Bożonarodzeniowa 

12-16 II 2024 - Ferie zimowe - trakcie ustaleń

28 III - 1 IV 2024 - przerwa Wielkanocna 

1 - 3 V 2024 - przerwa majowa

30 - 31 V 2024 - Boże Ciało 

1 lipca - 31 lipca 2024 - przerwa wakacyjna

15 - 16 sierpnia 2024 - dzień wolny

 

Organizacja pracy w roku szkolnym 2024/2025

 

 1 XI 2024 - Wszystkich Świętych 

11 XI 2024 -Święto Niepodległości

 23 XII 2023 - 1I 2025 - Przerwa Bożonarodzeniowa 

6 I 2025 - Święto Trzech Króli

27 - 31 I 2025- Ferie zimowe (2gi tydzień ferii)

17 IV - 21 IV 2025 - przerwa Wielkanocna 

1 - 3 V 2025 - przerwa majowa

19 - 20 VI 2025 - Boże Ciało 

1  - 31 VII 2025 - przerwa wakacyjna

15 VIII 2024 - dodatkowy dzień wolny

 

 

Zapraszamy na Fb

https://www.facebook.com/Przedszkole-Montessori-Mydlnicka-Krak%C3%B3w-100513312674329/?ref=pages_you_manage

 
 
Slide 1 Content
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką plików cookies. Kontynuowanie przeglądania oznacza zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami przeglądarki. [x]